20 tal / cabaret + lite fantasi



Här är en sminkning som jag gjorde när jag gick i ettan (tror jag).

Jag var inspirerad av någon slags cabaret och 20 tal.
blanda det med vild fantasi (som jag har) och ni får denna sminkning och styling:



Jag la en vanlig täckande bas med consealer, foundation och puder.
Sedan sotade jag ögonen, och ramade in dom med svart skugga.

lade även eyeliner och kajal.


efter det lade jag glitter runt hela ögonen och över näsbenet, så det bildade en slags mask.

för att glittret ska fästa lade jag på en krämskugga först, så glittret fick någonting att fästa i.
Sen ramade jag in allting med en svart kajal.



Sist avslutade jag ögonsminkningen med att lägga på mascara.
både uppe och nere.
-var noga med att få ända längst in!

och fyllde i brynen med naturbrun brynskugga.


Sist med inte minst - Röda läppar.

jag målade röd läppenna runt munnen och i "läpp vecken"
sedan målade jag läpparna med läppstift med hjälp av en läppensel (av hygieniska själ).


TATA!

slutresultat:


lite galet
Men det blir ju bara roligare att sminka
när man får utamana sig själv


Fotostudio:
foto: Stefan Larsson

här fick hon dessutom en växt på högra sidan av kroppen!


/lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0