FOKUS LÄPPAR

BLACK AND BLUE!

SMINKET:
* Vanlig bas, foundation, concealer och puder
* Sedan använde jag mig utav en eyeliner som mall för lösögonfransarna
* Sedan tog jag vit kajal under ögat
* Satt fast blåa pärlor under ögat med ca 3mm avstånd
* Sedan fäste jag lösögonfransarna med lim och målade på med mascara för att fästa fransarna med lösögonfransarna.

LÄPPARNA:
* Gjorde ena halvan i taget.
* Började med den turkosa sidan då man kan täcka över med det svarta om det skulle bli för mycket turkost.
* Så jag använde mig utav en turkos läpp penna på ena sidan, sedan drog jag ett streck i mitten
* Sedan tog jag en svart läpp penna och gjorde andra halvan
* Sen fyllde jag i med svart på den svarta sidan (svart läppstift)
* Sedan turkos på den turkosa sidan.
* Sedan satt jag läppglans på läpparna och i mitten av munnen satt jag röda pärlor för att skära av och få en snygg brytning mellan.

ATT TÄNKA PÅ!
Om man vill ha starka läppar och inte hittar läppstift i den färgen. Då kan man köpa en läpp penna i den färgen och dra först som läpp penna och sedan fylla i läpparna med läpp pennan och lägg sedan på läppglans. Dock kan jag säga att det är svårt och få bort och satsa på det hellre till maskerad.


KREATIVITET!

SMINKET:
* likadant som ovan när det gäller basen och ögonen, ända skillnaden är att jag gjort annat på läpparna.

LÄPPARNA:
* Börja lägg en conceler på läpparna, tänk på grund färgerna (Blått, rött och gult)
* Vill du täcka det röda blanda concealern Blått och gult som är kvar och du får färgen grön, det kommer slå ut det röda från dina läppar.
* Måla ett litet hjärta då du har övre delen på hjärtat på övre läppen och på nedre läppen den underdelen utan hjärtat.
* Dra ett svart streck från ena sidan till den andra, inte igenom läpparna.

Mera stil till maskerad, kanske om du ska vara hjärter dam i alice i underlandet?

Kreativitet kommer du långt på, vågra dra över gränserna. Det behöver inte alltid vara super snyggt, det kan bli snyggt på sitt sätt :))



Lycka till!
/ Madeleine











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0