ögonbrynsfärgning

Om du som många andra fyller i sina ögonbryn för att få jämn färg och form på dem,
så är ett tips att färga dem i stället. då håller de sig fina i en månad, utan att man måste trixa med dem.

Det finns att köpa färger på de flesta affärer med skönhets avdelning.
hm, åhléns etc..

Depend är en helt okej variant och kostar bara kring hundra lappen.
jag har testat den några gånger men har efter att tag bytt ut den.
en förp, går att använda ca 5 ggr? om ens det..

Jag rekommenderar starkt de produkter vi använder på skolan! som är mycket bättre!
Färgen blir starkare och sitter längre! den är dessutom mycket billigare och det går att använda en tub ca 30 ggr!



Dessa älskar jag. och de finns i alla möjliga färger.
Förutom de ovan så finns de bla i rött, grått & blont.

Vi köper dem för  ca 30 kr på skolan
men går att beställa lite här och var. tex på frisorprodukter.se där den kostar ca 50 kr.

Man måste dock köpa in väte för sig till dessa färger. men det går att göra på Apoteket för 50 kr eller dylikt. och då får man 300 ml. och den räcker i en halv livstid.


Gör såhär
  • För att färga brynen börjar du med att göra rent dem helt och hållet.
  • Sedan blandar du färgen och vätet, (använder du depend gör du enligt bruksanvisningarna) använder du Refectocil trycker du ut ca 1.5 cm färg ur tuben. och droppar i 3 droppar väte.
(använder du ljusbruna färger bör du blanda i lite grått, annars kan du får en grön nyans)
  • när du blandat färgen är det bara att lägga den på brynet. börja med att täcka ALLA strån.
  • gå sedan efter med en tops och dra bort det du fick utanför. annars fastnar färgen på huden..
  • se till så du fått en snygg form!
  • låt sedan färgen sitta och verka. den ska sitta allt emellan 5 - 20 min. beroende på hur mycket man vill ha.

Klart!



det är inte svårare än så.

Vill du plocka brynen också måste du komma ihåg att göra det efteråt!
det är super viktigt.
om du plockar brynen innan så öppnar sig hårsäckarna lite och det kan faktiskt fastna färg där du dragit bort strån. får du färg där kan det fasta och då får du en permanent tatuering..

Så, plocka alltid brynen efteråt, så slipper du oroa dig för att färgen ska fastna eller andra tokigheter.



Fransfärgning berättar jag om en annan gång!



/lovisa

Kommentarer
Postat av: m

Hej!

Kan ni inte ge ut bra tips på brun utan sol? Både kräm och spray helst. Det skulle i alla fall jag och mina vänner tycka vara jättekul att få veta!

Bra blogg annars:)

2011-04-04 @ 14:05:50
Postat av: emilia

Det var ett bra tips! Hur ofta färgar du dina? Jag är rädd att mina skall bli kolsvarta om jag skulle färga och det skulle inte vara snyggt trots att jag är mörkhårig.. Jättefin header!

2011-04-04 @ 15:01:50
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0