randiga läppar

Tydligare bild och förklaring på randiga läppar.





BAS
Som bas har jag lagt concealer, foundation och puder. Mitt mål var: så matt & perfekt hy som möjligt - utan skavanker.

ÖGON

Jag behöll min gamla sminkning på ögonen - med eye-liner uppe och lösögonfransar nere.
Sedan gjorde jag den övre eye-liner linjen lite tjockare, och applicerade ett par strl XXL lösögonfransar på ovansidan.
Försök få dem vinklade på samma sätt! Eftersom att de är så långa syns det lätt om de sitter olika.

Därefter tog jag en mörkbrun/svart ögonskugga och målade på hela ögonlocket. Även lite svart droppskugga under ögat.
Sedan suddade jag ut kanterna med en brun ögonskugga för att det inte skulle bli så markerade kanter.
Sist lade jag lite extra svart ögonskugga som intensitetsskugga och globskugga.
Skillnaden på lockskuggan och globskuggan var marginell. Man såg inte så stor skillnad. Globskuggan och intensitetsskuggan vara bara lite mörkare.



LÄPPAR
Jag gjorde ett par randiga läppar. och ska jag vara helt ärligt så var det inte så mycket svårare än så..
Jag hade rött, blått och svart läppstift, och började bara med att rita en mall i läppkonturen.
När jag var klar med konturena så fyllde jag bara i färgerna.
Tänk på att inte ta färger som är för lika varandra. Då smälter de lätt ihop från långt håll och det ser ut som en och samma färg.
Var dessutom noga med att linjerna blir raka när ni stänger munnen. annars kan det kladda av sig och se konstigt ut.




/Lovisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0