sminkbild

Detta är en sminkbild som jag gjorde för nått år sedan


Jag tänkte förklara hur jag gjorde


  • jag lade en bas utav; foundation och mycket solpuder, överallt.
    Både i ansiktet och på kroppen.
    Eftersom jag skulle vara så brun så bytte jag ut vanligt puder mot solpuder.
  • jag fyllde i ögonbrynen med mörkbrun ögonbrynspenna
  • jag la ett extra lager solpuder på kinderna och på sidan av näsan.
  • För att få till skuggorna sådär snyggt så lade jag shading (brun/grå skugga) precis under kindbenet.
    Jag tog väldigt mycket för att det verkligen skulle synas.
    Jag lade även shading kring nyckelbenen. Jag fyllde i den naturliga skuggan för att den skulle bli starkare.
    Sist la jag även shading under läppen.
  • Jag sotade ögonen genom att lägga svart fransmarkering uppe och svart tunn droppskugga nere (jag lade alltså svart skugga mellan fransarna både uppe och nere)
    Sedan lade jag svart ögonskugga över hela ögonlocket! och jag ramade in hela ögat.. så jag lade skuggan i både inre cch yttre ögonvrån. Jag lade även under ögat som en suddad droppskugga.
  • sedan suddade jag ut kanterna på ögonskuggan.
  • efter det la jag svart kalaj i ögat.
  • och avslutade med att applicera kajal både uppe och nere.
Sedan applicerade Felicia pärlorna i pannan.
För att de ska fästa kan man använda sig utav krämskugga eller läppglans.
-vill man att pärlorna som ska sitta ordentligt kan man limma fast dem med lösögonfrans lim.


/lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0