sminkprojekt - läppar

Jag madde och josse var på hvfoto för att sminka läppar och ögon.
- främförallt läppar
men vi spetsade sminkningarna med lite häftiga lösögonfransar.

Stort tack till make up store som sponsrade med lite smink!

Detta är mina sminkningar:

NR 1

från sidan


framifrån

BAS
Jag började med att lägga en neutral bas.
Jag lade consealer, foundation och puder.
Jag ville ha en få fin hy som möjligt, utan skavanker.
sist lade en hudfärgad ögonskugga på ögonen.

ÖGON
Sedan började jag sminka ögonen och då lade jag en linje flytande eye-liner på ovansidan.
Sedan klistrade jag fest ett par valiga lösögonfransar längs den nedre fransraden.
Brynen fyllde jag i först med brun panna och sedan brun skugga för att få dem så skarpa som möjligt. jag formade till en tydlig "böj" på dem.

LÄPPAR

På läpparna började jag med att måla svart kajal som läppenna på den underläppen.
sedan fyllde jag i med svart läppstift. OBS enbart underläppen
Sedan gjorde jag samma sak på överläppen fast med rött.
jag målade på rött läppstift som vanligt, men jag undvek att måla längst in.
sedan stängde jag bara munnen, så det svarta läppstiftet kladdade av sig lite!
då fick jag en fin mall att följa när jag skulle göra insidan på överläppen svart!

närbild




Sminkning nr 2


Foto: Felicia Schmidt

Basen och brynen är densamma som den första sminkningen

ÖGON
Jag behöll min gamla sminkning på ögonen - med eye-liner uppe och lösögonfransar nere.
Sedan gjorde jag den övre eye-liner linjen lite tjockare, och applicerade ett par strl XXL lösögonfransar på ovansidan.
Därefter tog jag en svart ögonskugga och målade på hela ögonlocket. Även lite svart droppskugga under ögat.
Sedan suddade jag ut kanterna med en brun ögonskugga för att det inte skulle bli för att det inte skulle bli så markerade kanter.

LÄPPAR
Jag gjorde ett par randiga läppar. och ska jag vara helt ärligt så var det inte så mycket svårare än så..
Jag hade rött, blått och svart läppstift, och började bara med att rita en mall i läppkonturen.
När jag var klar med konruterna så fyllde jag bara i färgerna.
Var dock noga med att linjerna blir raka när ni stänger munnen. annars kan det kladda av sig och se konstigt ut.

Bättre bild på smink nr 2 kommer


/lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0