svar på kommentar. brynfärg


"Det var ett bra tips! Hur ofta färgar du dina? Jag är rädd att mina skall bli kolsvarta om jag skulle färga och det skulle inte vara snyggt trots att jag är mörkhårig.. Jättefin header!"


Hej! det finns ingen risk att dina bryn blir svarta om du väljer rätt färg!

Det finns brynfärger i olika nyanser.
blond, ljusbrun, mörkbrun, svart...

Det är svårt för mig att veta vilken färg du ska välja eftersom jag inte vet hur du ser ut.
Men eftersom du har svart hår skulle jag rekommendera att du tar den mörkbruna!
om du ändå är rädd att det ska bli för mörkt kan du ju ta bort färgen innan rekommenderad tid.
låt färgen bara sitta 5 minuter första gången, och testa dig sedan fram!

När det kommer till hur ofta man bör färga dem så beror det helt enkelt på!
Under vinter tid behöver man bara färga dem enligt förpackningen - vilket är ungefär mellan 30 och 40 dagars mellanrum.

Men på sommaren behöver man helt klart färga dem oftare!
På sommaren bleks allt hår på kroppen och ögonbryn och ögonfransar bleks extra mycket.
Så vill man ha snygg färg under hela sommaren bör man färga dem åtminstone var tredje vecka





/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0