fotosession - ALV

Här är bilderna sedan Emma få hvfoto skulle göra någon slags reklam för loka.
Otroligt vackra bilder blev det! Jag är riktigt nöjd.


MODELL: ANNA SCHAERSTRÖM
MAKE UP: LOVISA LUNNEBORG
HÅR STYLIST:EVA BRANDER
FOTOGRAF: EMMA HOLMGREN














Sminkningen i korta drag:

Jag sminkade henne med jätte ljus bas som jag sminkade enda ner på halsen och dekoltaget.
Jag markerade hennes käk- och kind ben med en grå/beige skugga.
Hennes ögonbryn fyllde jag i och jag gjorde dem längre.

Jag lade en mjuk skuggad beige globskugga på ögonlocken. Och för att få den där Alv-liknande känslan så lade jag vitt glitter i den inre ögonvrån och på ögonfransarna. Det gjorde jag genom att ta ett vitt frans lim på ögonfransarna och applicerade sedan dit glittret.

Alv-öronen är av silikon (om jag minns rätt) och Emma har gjort dem själv, De var dock vita så jag fick sminka dem så de skulle se riktiga ut.
Jag använde Make up stores Cover all mix och tog den röda consealern, det gjorde jag eftersom öronfärgen ofta går åt det röda hållet.
För att de skulle se helt riktiga ut så målade jag dit en skugga längst upp så det skulle se ut som den där kanten man har på örat.



/ Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0