frisyr

tjenis!


Idag så fick vi veta att vi ska ha en modelldag med bröllops tema i mars. Vi fick leta upp inspirations bilder och träna på frisyren vi vill göra. Jag valde en ganska "slapp" frisyr som är ganska romantisk. Tog bilder på när jag gjorde den på lovisa och tänkte förklara hur jag gjorde det för er som vill göra en fin uppsättning som man kan ha när som hellst när man ska på fest, den passar till dom flesta tillfällen!

Min inspirations bild:




Min tanke var att göra ungefär som den här fast jag gör två slappa flätor på sidan och sätter bak!


Hur man gör:

1. Locka allt hår med en lock tång, spraya allt hår i omgångar och spraya noga! Håll sprayen en liten bit i från så de inte blir kletigt!

2. Dra fingarna genom håret och separera lockarna så de inte blir super lockigt!

3. Tupéra sedan bak på hjässan för att få volym.

4. Gör sedan en fläta på ena sidan. Ett tips för att få de snyggt är att inte fläta så hårt, utan hellre fler gånger så den håller! Sedan fäster du det med en hårnål därbak, gör sedan samma sak på andra sidan.

5. Se till att flätorna sitter ordentligt! Börja sedan ta upp en slinga och vira den lite löst så att locken ändå syns och fäst så att nålarna för flätorna inte syns!

6. Fortsätt sedan så slinga för slinga och var noga med att fästa nålarna noga annars kommer allt lossna efter ett tag!

7. Kolla även i speglen så att de ser snyggt ut framifrån!

8. Avsluta sedan med att spraya riktigt!



Så här blev det för mig:




Lycka till!



/ Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0