Sminkning

Igår gjorde jag sminkningen på min lilla syster som jag hade tänkt göra för ett tag sedan! Inspiration ligger mot fjäril, om man exempel ska på en maskerad eller om man ska ha en fotografering etc. Ja, eller bara som inspiration.

FÖRE:


BASEN:
Jag lägger först på ansiktsvatten som täcker igen porerna, efter det lägger jag på foundation som bas (Nu använder inte hon foundation vanligtvis, så fick låna mammas som är lite för mörk. Men det gör inget), Sedan kan man lägga concealer om det är exempel röda prickar eller blå/lila under ögonen. Efter de så använde jag mig utav ett puder för att foundationen inte skulle se fet ut.



ÖGONSKUGGA:
Efter det var det dags att börja lägga ögonskugga. Först lägger jag en ljus bas på hela ögat, sedan valde jag att sminka med en grön och en blå skugga. Jag jobbar först med den blåa skuggan längst ut på ögat, och jobbar den upp i globlinjen. Sedan tar jag den gröna skuggan och lägger den på inre ögonvrån.



FORTS ÖGONSKUGGA:
När jag lagt grunden till ögonskuggan så jobbar jag med en ljusrosa highlighter, den blåa skuggan jobbar jag under ögat som en suddad droppskugga och tar den gröna skuggan och fortsätter under ögat mot inre ögonvrån.



SKISS:
Efter de så börjar jag skissa på fjärils mallen som jag ska jobba med runt ögat. Jag skissar med en grön kajal penna och fyller sedan i med en turkos/blå kajalpenna för att blanda liknade som jag har på ögonlocket.



SISTA BITEN:
Sedan så fyller jag i med ljusblå ögonskugga i skissen som jag ritat. Lägger på lite klet ögonskugga i 4 prickar under ögat och ett ovanför och lägger på glitter. Jag fyller även i mallen med lite glitter för att få en glans, efter det så böjer jag ögonfransarna och tar på Mascara.
KLAR!!

EFTER:




Håret satt jag upp på sidan, så jag snurrade upp luggen och på andra sidan drog jag bak håret!

/ Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0