60 tal

60-tals make up












På denna 60-tals make up har vi tänkt lite "twiggy"



Naturlig hy och mun med fokus på ögonen som är mörka och "tunga".

1. Vi lade en naturlig bas i hennes egen hudton. foundation och puder. + lite bronsig rouge för att ge lite färg och form på kiderna och kindbenet.
Ögonbrynen fylldes i så de blev jämna.

2. Munnen hölls naturlig - vi lade enbart på lite naturligt ljust läppglans.

3. När jag skulle sminka ögonen började jag med en ljus skugga som jag lade över hela ögonlocket.
Därefter gjorde jag en mörk markerande linje längs hela globlinjen. enda ifrån innersta ögonvrån - i en svepande linje, till en liten bit ovanför och utanför den yttre ögonvrån.
Sedan gjorde jag ett tjockt lager eye-liner längsmed hela övre fransraden. smalare längst in och tjockare längre ut. för att få till "twiggsen" på nedre fransraden så lade jag mycket mascara på hennes undre fransar, så mycket att det började klumpa ihop sig. Efter det fyllde jag i lite extra genom att måla linjer på huden under fransarna.
Sist, men inte minst så applicerade Madeleine fast ett par lösögonfransar.
Tjocka fransar är viktigt i denna make up!





Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0