Felicia Schmidts projektarbete - del 1

Felicias Projektarbete gick ut på att låna kläder från second hand för att sedan göra dem som nya igen.
Kläderna är lånade från Myrorna och tack vare snygg styling och en skicklig fotograf ser det grymt ut.

Dessa bilder är på mig.
Det är alltså jag som är modell.
Felicia har fotat bilderna och bestäm hur stylingen ska se ut.
jag har genomfört stylingen.






















HÅRET
Jag började med att platta allt hår
jag satte sedan upp det i en tight hästsvans högt upp på vänster sida.
Jag kammade allt hår till den plats snodden skulle sitta
och drog åt snodden så den satt riktigt tight.

SMINKET
Jag har lagt concealer, hudfärgad foundation och hudfärgat puder.
Det är allt som använts på hyn - ingen rouge.

Svart läppstift (köpt på skämtaffären Svall 30:- )
Jag använde en kajalpenna som läppenna!
Läppennan placeras runt läppkonturen & i läppens alla små väck för bästa resultat!

På de första bilderna vi tog hade jag lite svart klitter över läppstiftet
och på de senare bilderna har jag rosa/grönt glitter.
Jag lade glittret i handflatan, och doppade läpparna.

Jag har markerat ögonbrynen mycket med en naturbrun brynpenna, funkar även jätte bra med bruna skuggor utan skimmer!

Jag lade en ljus bas skugga över hela ögonlocket och därefter en ljusbrun skugga längsmed globlinjen.
Avslutade med en lång tjock och svepande eyeliner & mascara.





Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0