Felicia Schmidts projektarbete - del 2

Felicias projektarbete var som sagt att låna kläder från second hand för att få dem att se nya ut.

Dessa bilder är på mig.
Det är alltså jag som är modell.
Felicia har fotat bilderna och bestäm hur stylingen ska se ut.
jag har genomfört stylingen.











Det enda jag gjort med håret är att locka det med en trippeltång

SMINKET
Jag har lagt concealer, hudfärgad foundation och hudfärgat puder.
Därefter en tjock brun/grå "skugga" under kindbenet.

Det är meningen att man i vanliga fall ska lägga skuggan som en ljus brun/grå diskret och smal skugga, för att förstärka illusionen av högre kindben.
-Men i detta fall var poängen att det skulle se extremt ut.
För att förstärka kindbenen ännu mer lade jag en vit skimmrande ögonskugga högst upp på benet. Vilket ger en lyftande effekt!


Läpparna är helt naturliga.

Jag har markerat ögonbrynen mycket med en neurtalbrun brynpenna, det funkar även jätte bra att markera ögonbrynen med bruna skuggor utan skimmer!

Jag lade en ljus bas skugga över hela ögonlocket och därefter en ljusbrun skugga längsmed globlinjen.
Avslutade med en lång tjock och svepande eyeliner & mascara.





Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0