80- tal fortsättning

Lovisa och Josefin samarbetade med Camillas hår medans jag tog hennes kompis separat eftersom hon hade lite mindre hår att jobba med.

Jag började med att göra en volym behandling just för att hon hade så tunt hår och ville få upp en volym. En Volym behandling ska man undvika om man inte ska göra en uppsättning eller få en maximal volym då det sliter väldigt mycket på håret.

Volym Behandling:
1. Dela upp håret så man tar bit för bit
2. Spreya på avstånd på håret och tupera
3. Tryck med volymaster på håret, och kamma sedan ut försiktigt

Detta kan jag verkligen säga fungerar bra på er som har tunt hår och ska ut på en fest, rekomenderas ej dagligen!


Kommit en bra bit på volym behandlingen.

Efter de så ville jag ha ett spretigt hår eftersom det är ganska typiskt 80- tal också. Så jag valde att ta ut lite hår i taget utan att dela in. Tog en platt tång och plattade längderna och ute i topparna böjde jag ut håret.



(se till att använda mycket hårsprey, gärna med glans så det håller och skimmrar,
tänk på att spreya en bit ifrån, annars blir håret kladdigt)

Väldigt typiskt 80- talet är just mycket volym!

Dock var det synd att Camilla glömde nycklarna på skolan till salongen så vi kunde inte göra någon 80- tals sminkning. Men typiskt 80- tal är just STARKA och klara färger och mycket till överdrift när det gäller ögonskuggan.


Som sagt, övedrivet :D



// Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0