Frihets sminkningen



  • Jag lade en vanligt bas på hyn men täckte sedan ansiktet, bröstkorgen och halspartiet ganska rejält med ett brunt solpuder
  • jag fyllde i ögonbrynen med en chokladbrunt ögonskugga och gjorde dem fylliga och gav dem en liten naturligare look.
  • Ögonen sminkade jag med en brun ögonskugga över hela ögonlocket. Sedan applicerade jag den bruna ögonskuggan ända upp mot ögonbrynet på den innersta delen av ögat.
    -Mellan den innersta delen på ögonbrynet och innersta ögonvrån och upp på sidan av näsbenet.
    Därefter gjorde jag en linje från innersta ögonvrån och längsmed näsbenet och gjorde skuggan smalare och smalare tills den slutade mitt på näsan.
    Jag lade även lite av den bruna skuggan under ögat - på det nedre ögonlocket, för att rama in ögat och ge det mer djup.
    Sedan lade jag på en linje flytande eye-liner och jag formade en vinge längst ut
    och ett lager mascara både på ovansidan och nersidan.
  • Jag lade på en knall rosa rouge mitt på kindäpplet och skuggade lite lätt över kindbenet.
  • Läpparna hölls naturliga





/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0