leopardsminkning

Hejhej!
Jag gjorde nyss en enkel leopard sminkning på min kompisa Julia!
Det är inte alls speciellt svårt att göra
och det tog knappt 5-10 minuter för mig.

Jag ska på ett så enkelt sätt som möjligt försöka förklara för er hur jag gjorde :)


  • Jag började med att lägga en vanlig bas kring ögonen: Foundation och Puder
  • sedan blandade jag en gul och bronsfärgad ögonskugga som jag la över hela ögonlocket och nästan hela vägen upp till ögonbrynet - lämnade bara ett litet mellanrum.
  • sedan bandade jag en bronsfärgad ögonskugga med en gyllenbrun ögonskugga och lade över locket.
  • Efter att jag lagt bas och grundskuggorna så tog jag min mini pensel som är perfekt till pilliga saker!
    Då skrapade jag av lite färg från en mörkbrun ögonskugga. Doppade minipenselt i lite vatten så den blir fuktig och blandada ögonskuggan med vattnet (detta gör jag för att det blir mycket skarpare och mer koncentrerad färg)
    Med denna bruna färg gjorde jag små pricker över ögonlocket.
    vänta sedan tills det torkar..
  • Därefter tog jag en flytande svart eyeliner och ringade in de bruna prickarna med.
    - jag ringde inte en dem helt, utan lämnade en lite lucka, så det bildade ett stort C runt pricken.
    • det gör ingenting om cirkeln blir lite ojämn - det blir bara snyggt!


Klart!



,





/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0