maskerad

Här kommer lite bilder som vi tog för ett ganska bra tag sedan!

Detta var strax efter Halloween och vi ville ge lite maskerad inspiration! Vi gjorde Fransyska, Indian och Marilyn Monroe.



Fransyska








Josefin hade

Smink:
  • Ljus narutlig hy med hjälp av vanlig hudfärgad foundation och puder.
  • Hennes ögonbryn är lätt ifyllda för att få en jämn form och färg.
  • Ögonen sminkade vi enbart genom att böja hennes ögonfransar och lägga på lite mascara
  • Det enda vi lade focus på var egentligen läpparna som målades skarpt röda med hjälp av läppenna och läppstift ifrån make-up store. De målades efter hennes naturliga läppkonturer.

Styling:
  • Röd Basker (A & O)
  • Röda handskar
  • Randig kjol - randiga kläder är typiskt för franska utklädnader
  • Palett och pensel
  • vita pärlörhängen
  • Annat som är typiskt franskt är: tex, Baguetter & rödvin





Indian







Jag drog till ganska ordentligt på det bruna temat när jag skulle sminka mig själv.
så tänk: BRUNT

Smink
  • Jag lade en vanligt bas på hyn men tänkte sedan ansiktet, bröstkorgen och halspartiet ganska rejält med ett brunt solpuder.  + ett extra lager solpuder på kinderna!
  • jag fyllde i ögonbrynen med en chokladbrunt ögonskugga och gjorde dem fylliga och gav dem en liten naturligare look.
  • Ögonen sminkade jag med en brun ögonskugga över hela ögonlocket, jag markerade öven glodlinjen en aning. Sedan lade jag på ett linje flytande eye-liner och ett lager mascara.
  • Läpparna hölls naturliga

Styling
  • Jag målade två paralella linjer på ena armen och ett "armband" av upp & ned vända trianglar.
  • Håret var flätat i två flätor som jag hade bruna hårsnoddar på, och jag hade ett flätat hårband i pannan.
  • Accessoarerna var: bruna och brons färgade armband och svarta fjädrar som örhängen.
  • På min hade jag mörkbrun kjol och tröja med ett ljusbrunt flätat skärp i midjan. Sedan hade jag svarta sandaler.
Annat som är typiskt Indianklädsel är fjädrar runt huvudet eller i håret


Marilyn Monroe




Smink

  • Naturligt bas med lätt rosade kinder.
  • ögonbrynen fylldes lätt i med en ljus skugga för att förstärka färgen och formen och ge brynet en extra böj.
  • Röda utfyllda läppar som vi målade så att de skulle se stora och plutiga ut.
  • Ögonen hade ljusbrun globskugga som lades längsmed globlinjen. Sedan lades ett tjockt lager flytande eye-liner och mycket mascara!

Mer förklaring på sminket går att hitta under inlägget Sundsvalls gymnasiums gymnasieguide.



Styling
  • Vit klänning och vita skor. Helst tillsammans med bara ben eller genomskinliga strumpbyxor
  • Pärlarmband och pärlörhängen
  • Uppsatt hår i en liten fin knut med hjälp av ett hårspänne.
  • Vi målade även dit en liten låtsas födelsemärke på högra sidan ovanför läppen.
  • Går även att tex: locka håter i stora lockar! Eller ha stora glittrande örhängen.





/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!
Jag undrar vart du har köpt baskern till utklädnaden? :)

2012-10-01 @ 20:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0