viktoriansk fläta

Hej! Nu ska jag visa er hur man gör en Viktoriansk fläta!
Den ser ut som på bilden nedan.


Jag gjorde den nyss och det går superfort och är
jätte lätt att göra när man väl förstår hur det ska gå till.

Den tar bara en minut att slänga ihop och är super fin.
Det kommer typ bli min signatur frisyr i sommar kan jag tänka mig!

Steg 1

Dela upp håret i två slingor och korsta dem
slinga nummer2 ska ligger främst!

Steg 2

lägg in lite mer hår i den bakra slingan!


byt plats på slinorna! - den tvådelade slingan ska framför den andra.

steg 3.


lägg in nytt hår i den bakre slingan igen!

- och byt plats på dem igen.. den två delade slingan ska ligga främst.
och fortsätt sedan i samma stuk!
byt plats på slingorna - lägg i mer hår - byt plats på slingorna - lägg i mer hår..

Man snurrar alltså slingorna runt varandra och lägger in lite mer hår efter varje varv!
Man lägger dem omlått hela tiden tills de bildar en slags spiral.

Tänk på att inte hålla slinorna rakt upp när ni flätar håret. Luta slinorna längs med huvudet!
(jag var bara tvungen att göra så eftersom jag höll i Kameran)
jag hoppas ni förstår.
det är absolut inte krångligt även om det kan låta så.

Till slut blir det i alla fall en fin liten twistad fläta som passar bra i luggen.



Avsluta med att fästa den med nålar i nacken, framför eller bakom resten av håret.
Eller ta allt hår och samla den i en knut.



/Lovisa

Kommentarer
Postat av: madde

Jag försöker göra som i beskrivningen men kan du inte filma och lägga upp ett klipp när du gör de där så man ser på film exakt? Hälsn Madde

2011-09-18 @ 14:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0